Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
0
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Suhteet, seurustelu & seksuaalisuus
Vihdoin tiedän kuka oon (kai)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 8397" data-attributes="member: 34"><p>Kyllä!! Limaista ja ällöttävää kuvaa oikein hyvin sitä! :D paitsi ehkä sit just, jos on juuri oikea ihminen. Muuten vain ahistavaa. Älä, mäki olin iha sillee mitä helvettiä, voiks ihmiset oikeesti haluta sitä noin usein tai jotenki rupes ahistaa ja varsinkin silloin nuorempana, kun en tiennyt että on ok olla aseksuaali niin koin vielä enemmän painetta olla normaali kuin nyt. Muistan googletelleeni kaikkea asiaan liittyen joskus, tyyliin "onko suhteessa pakko harrastaa seksiä" ja muuta vastaavaa :::D joo, ihan ku se ois joku sääntö että ON PAKKO :D mutta se totta kai tuntuu siltä, etenkin nuorempana kun taas kerran ei vaan löydä itseään ympäröivästä yhteiskunnasta millään tavalla. Ja aseksuaalien representastion puute on vielä surkeammalla tolalla kuin homojen ja ehkä jopa vielä transihmisiäkin surkeammalla tolalla. Ei tule yhtäkään sarjaa esim mieleen missä ois aseksuaali hahmo. Paitsi kuulemma Paavo pesusieni on aroace mutta :D en oo iha varma ees siitä tho. Ja muistankohan oikein että ei taidettu koulussakaan (peruskoulussa siis ainakaan) mainita aseksuaalisuutta. Mikä on kyllä huutava vääryys. Oikeasti sitä pitäisi mun mielestä käsitellä enemmänkin kuin ohimennen. Niin että nuorille todella tulee se olo, että kyllä, aivan satavarmasti saan olla aseksuaali ja mun ei oo pakko tehdä yhtikäs mitään seksuaalista. Se paine on niin kova että olis syytä opettaa nuorille että on oikeesti ok olla sellane ku on. Lisäks jokaikinen lehtijuttu joka käsittelee haluttomuutta (niitä on paljon voi luoja) pitäs olla sellanen että siinä mainitaan myös aseksuaalisuuden olemassaolo eikä käsitellä haluttomuutta välttämättä ongelmana. Se on ongelma vaan jos se on itselle ongelma ja siihen haluaa muutoksen. Mä en oo koskaan halunnut muutosta tähän, enkä oo tarvinnut, ainoa syy siihen ois se että olisin "oikeanlainen" ja että "on pakko harrastaa seksiä" yms. Mutta oikeasti mulla ei oo mitään syytä tehdä tästä ongelmaa. On harmillista miten vähän aseksuaalisuudesta tiedetään vieläkin ja miten sitä ei uskota olevan olemassa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 8397, member: 34"] Kyllä!! Limaista ja ällöttävää kuvaa oikein hyvin sitä! :D paitsi ehkä sit just, jos on juuri oikea ihminen. Muuten vain ahistavaa. Älä, mäki olin iha sillee mitä helvettiä, voiks ihmiset oikeesti haluta sitä noin usein tai jotenki rupes ahistaa ja varsinkin silloin nuorempana, kun en tiennyt että on ok olla aseksuaali niin koin vielä enemmän painetta olla normaali kuin nyt. Muistan googletelleeni kaikkea asiaan liittyen joskus, tyyliin "onko suhteessa pakko harrastaa seksiä" ja muuta vastaavaa :::D joo, ihan ku se ois joku sääntö että ON PAKKO :D mutta se totta kai tuntuu siltä, etenkin nuorempana kun taas kerran ei vaan löydä itseään ympäröivästä yhteiskunnasta millään tavalla. Ja aseksuaalien representastion puute on vielä surkeammalla tolalla kuin homojen ja ehkä jopa vielä transihmisiäkin surkeammalla tolalla. Ei tule yhtäkään sarjaa esim mieleen missä ois aseksuaali hahmo. Paitsi kuulemma Paavo pesusieni on aroace mutta :D en oo iha varma ees siitä tho. Ja muistankohan oikein että ei taidettu koulussakaan (peruskoulussa siis ainakaan) mainita aseksuaalisuutta. Mikä on kyllä huutava vääryys. Oikeasti sitä pitäisi mun mielestä käsitellä enemmänkin kuin ohimennen. Niin että nuorille todella tulee se olo, että kyllä, aivan satavarmasti saan olla aseksuaali ja mun ei oo pakko tehdä yhtikäs mitään seksuaalista. Se paine on niin kova että olis syytä opettaa nuorille että on oikeesti ok olla sellane ku on. Lisäks jokaikinen lehtijuttu joka käsittelee haluttomuutta (niitä on paljon voi luoja) pitäs olla sellanen että siinä mainitaan myös aseksuaalisuuden olemassaolo eikä käsitellä haluttomuutta välttämättä ongelmana. Se on ongelma vaan jos se on itselle ongelma ja siihen haluaa muutoksen. Mä en oo koskaan halunnut muutosta tähän, enkä oo tarvinnut, ainoa syy siihen ois se että olisin "oikeanlainen" ja että "on pakko harrastaa seksiä" yms. Mutta oikeasti mulla ei oo mitään syytä tehdä tästä ongelmaa. On harmillista miten vähän aseksuaalisuudesta tiedetään vieläkin ja miten sitä ei uskota olevan olemassa. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Suhteet, seurustelu & seksuaalisuus
Vihdoin tiedän kuka oon (kai)
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja