Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
0
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Suhteet, seurustelu & seksuaalisuus
Vihdoin tiedän kuka oon (kai)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 7454" data-attributes="member: 34"><p>Kiitos <33 juu todellaki voi jakaa!! Oon ilonen jos voin jotenki auttaa vaikka en tiedä onko musta apua x) hmm kuulostaa hankalalta, varsinkin jos on just sellanen ettei ihastu usein nii se voi olla vaikee tietää. Mut en sanois et sen tarvii välttämättä olla ihastumista, kyllähän ihastumisesta sen varmaan helpoiten tunnistaa, mutta jos kokee minkääntasoista vetoa edes esim miehiin ja naisiin niin mun mielestä helposti voi olla bi. Kuten sanoit että voisit seurustella naisen kanssa, eihän siihen seksuaalista vetoa tarvitsekaan mutta vähintään voisit olla biromanttinen (eli ihan vaa bi jos haluu sanoo simppelisti). Mäkin monesti jään siihen kiinni, ku alan miettimään et onko mun ihastumiset naisiin ollu ees oikeita ihastumisia. Mut imo voisit ihan helposti olla bi,ja esim jos oot tuntenu edes jotain ihastumisen kaltasta tunnetta vaikka jotain tuntematonta ohikulkijaa kohtaan, sillee vaik et vau söpö D: nii must riittää iha hyvin. Ainakin mä ite koen ihan samalla tavalla miehiä ja naisia kohtaan (tai ketä tahansa tho) jos näen söpön ohikulkijan. Ei sen tarvi olla ainakaan mitään suurta ihastumista mutta onhan se samankaltanen juttu, niin tavallaa miksei vois olla silloin bi jos kokee noin, ei siihen tarvita ees mitään hulluu rakastumista tai edes ihastumista välttämättä. Ymmärrän toki että moni heteronainen tai heteromies saattaa yhtä lailla pitää oman sukupuolen edustajaa hyvännäköisenä, mutta sellainen tunne on mun mielestä eri jos näkee oikeasti sellasen tyypin jota pitää romanttisella tavalla hyvännäkösenä. Vaikka se tunne ei välttämättä ole sellanen että vau haluun seurustella ton kanssa (jos siitä ihmisestä ei tiedä mitään) mut on se kuitenkin selvästi erilainen itsellä ainakin kuin sit taas sellanen "vau kaunis nainen" tai "vau komee mies" mikä on vaa puhtaasti sellasta esteettistä jotenki, mutta ei tunne yhtikäs mitään romanttiseen viittaavaakaan. Itse asiassa lähes kaikista ajattelen että ne on kauniita/komeita/hyvännäkösiä mutta en mä silti koe minkäänlaista romanttista vetoa välttämättä niihin. En tiedä onko se sitten sitä "aesthetic attraction" nimenomaan? Tunnistaksä itessäs tämmöstä vai oonko jotenki outo :D mut pointti siis oli että varmasti on mahdollista että oisit bi, oli niitä ihastuksia tai ei, ehkä jos joskus ihastut uudelleen johonkin se saattaa olla sillä kertaa tyttö tai sitten poika, eipä sillä väliä, mutta uskon että ihmisellä on varmaan joku alitajuinen tunne kuitenkin itestään että pystyiskö olla oman sukupuolen kanssa ja tunteeko siihen vetoa. Ku säki sanot että voisit kuvitella seurustelevas naisen kanssa niin uskom että sä alitajuisesti ehkä sen asian silloin tiedät, vaikka sulla ei oo kokemusta niinkään ihastumisesta. Ite tosin joskus ajattelin että en näe itteäni naisen kanssa mutta uskon et se johtui enemmän siitä että mulla oli ehkä joku lukko itessäni minkä takia en nähnyt kaikkia mun tuntemuksia kunnolla.</p><p></p><p>Does that make sense at all xd</p><p></p><p>Mietin myös että (jos et tiedä ei haittaa ei tarvi tietää tai sanoa, mutta oon utelias ja mua kiinnostaa muiden identiteetit hah), että koetko ittes siis myös aseksuaaliks tai aseksuaalisuuden spektrillä olevaksi? Kun sanoit että seksi ei oikeen nappaa miehenkään kanssa ihan hirveesti. Silloin esim yksi mahdollinen label (jos sellasta haluat käyttää) vois olla esim joku biromanttinen aseksuaali (tai joku muu a-spec identiteetti niiku vaikka just gray ace like me!) tai mikä tahansa mikä klikkaa sulle. Mulla oli just hirveen hankala toi gray ace koska vaikka melkeen joka kerta se tuntu oikeelta ku katoin sitä lippua ja ajattelin sitä sanaa niin silti en uskaltanu oikeen antaa itteni tuntee sitä oikeeks koska "en varmaan oo teknisesti ottaen oikeesti sellanen" mut sit luin yhen viestin oisko se ollu greysexuality subredditistä joka sai mut tajuumaan et aseksuaalien yhteisössä on paikka myös mulle. Ylipäätään en tykkää siitä jos ihmiset määrittelee muille tarkasti mitä ne saa olla ja mitä sanoja saa käyttää, koska ei se kuulu muille.</p><p></p><p>Toivottavasti tää viesti ei ahista tai hämmennä lisää, koska täs on aika paljon kaikkee, mutta must ainakin oman kokemuksen mukaan helpointa on ajatella asia niin, ettei sen tarvi olla liian tarkkaa vaan enemmänkin jos on joku sellanen sana mikä tuntuu oikeelta ni se on hyvä, jos se vaan tuntuu itelle hyvältä. Esim. se mikä lie gender wiki ja lgbta wiki on sellasia paikkoja mitä selatessa mul hajoo pää koska kaikki on määritelty niin tarkasti ja esim termin gxrl ja demigirl ero on määritelty jotenkin niin että gxrl on nainen ja agender (joko samaan aikaan tai vaihdellen) ja demigirl nainen ja nonbinary (ilmeisesti samaan aikaan pelkästään), niin oikeasti sit jos ei edes ite tiedä sitä niin tarkasti tai ei osaa sanoin selittää sitä tunnetta ni miks kaikki pitää tehdä noin ahdistavaks? Mun fiilis on se et ois paljon parempi, jos nää sanat ois sellasia laajempimerkityksisiä (kuten genderqueer on aika laaja), eikä niin et kaikki on niin tarkkaa. Ja myös sekin on inhottavaa mulle ainakin, että noita termei on hankala käyttää ja ujuttaa normaaliin puheeseen eikä ne oo suomenkielisiä ja ne saattaa olla pitkiä sanoja, se tavallaan vieraannuttaa normaalista maailmasta ja kielenkäytöstä must. Bi nyt on iha vakiintunu sana jo ja greyseksuaali nyt ei oo sellane minkä monet tunnistaa mut sen voi selittää et se on aseksuaalisuuden tietty muoto. Vaikka eihä kaikki tiiä aseksuaalisuuttakaan varmaan. Genderqueer nyt on ihan sanahirviö omalla tavallaan eikä moni sitäkään tiedä, mut itelle se kuulostaa toisaalta hyvältä siks että se kuvaa hyvin mun kokemusta siitä että mun sukupuoli on queer eli "outo". Lol, tosi pitkä se on kyllä kirjottaa, vois lyhentää vaa: gq :D sille ei kyl oikee pysty suomentaa mitää järkevän kuulosta vastinetta, mut esim greyseksuaalisuuden voi suomentaa myös harmaaseksuaaliks, jos se o vähä helpompi. Oho tulipa taas pitkä viesti, sori oon väsyny ni en osaa taas ajatella selkeesti.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 7454, member: 34"] Kiitos <33 juu todellaki voi jakaa!! Oon ilonen jos voin jotenki auttaa vaikka en tiedä onko musta apua x) hmm kuulostaa hankalalta, varsinkin jos on just sellanen ettei ihastu usein nii se voi olla vaikee tietää. Mut en sanois et sen tarvii välttämättä olla ihastumista, kyllähän ihastumisesta sen varmaan helpoiten tunnistaa, mutta jos kokee minkääntasoista vetoa edes esim miehiin ja naisiin niin mun mielestä helposti voi olla bi. Kuten sanoit että voisit seurustella naisen kanssa, eihän siihen seksuaalista vetoa tarvitsekaan mutta vähintään voisit olla biromanttinen (eli ihan vaa bi jos haluu sanoo simppelisti). Mäkin monesti jään siihen kiinni, ku alan miettimään et onko mun ihastumiset naisiin ollu ees oikeita ihastumisia. Mut imo voisit ihan helposti olla bi,ja esim jos oot tuntenu edes jotain ihastumisen kaltasta tunnetta vaikka jotain tuntematonta ohikulkijaa kohtaan, sillee vaik et vau söpö D: nii must riittää iha hyvin. Ainakin mä ite koen ihan samalla tavalla miehiä ja naisia kohtaan (tai ketä tahansa tho) jos näen söpön ohikulkijan. Ei sen tarvi olla ainakaan mitään suurta ihastumista mutta onhan se samankaltanen juttu, niin tavallaa miksei vois olla silloin bi jos kokee noin, ei siihen tarvita ees mitään hulluu rakastumista tai edes ihastumista välttämättä. Ymmärrän toki että moni heteronainen tai heteromies saattaa yhtä lailla pitää oman sukupuolen edustajaa hyvännäköisenä, mutta sellainen tunne on mun mielestä eri jos näkee oikeasti sellasen tyypin jota pitää romanttisella tavalla hyvännäkösenä. Vaikka se tunne ei välttämättä ole sellanen että vau haluun seurustella ton kanssa (jos siitä ihmisestä ei tiedä mitään) mut on se kuitenkin selvästi erilainen itsellä ainakin kuin sit taas sellanen "vau kaunis nainen" tai "vau komee mies" mikä on vaa puhtaasti sellasta esteettistä jotenki, mutta ei tunne yhtikäs mitään romanttiseen viittaavaakaan. Itse asiassa lähes kaikista ajattelen että ne on kauniita/komeita/hyvännäkösiä mutta en mä silti koe minkäänlaista romanttista vetoa välttämättä niihin. En tiedä onko se sitten sitä "aesthetic attraction" nimenomaan? Tunnistaksä itessäs tämmöstä vai oonko jotenki outo :D mut pointti siis oli että varmasti on mahdollista että oisit bi, oli niitä ihastuksia tai ei, ehkä jos joskus ihastut uudelleen johonkin se saattaa olla sillä kertaa tyttö tai sitten poika, eipä sillä väliä, mutta uskon että ihmisellä on varmaan joku alitajuinen tunne kuitenkin itestään että pystyiskö olla oman sukupuolen kanssa ja tunteeko siihen vetoa. Ku säki sanot että voisit kuvitella seurustelevas naisen kanssa niin uskom että sä alitajuisesti ehkä sen asian silloin tiedät, vaikka sulla ei oo kokemusta niinkään ihastumisesta. Ite tosin joskus ajattelin että en näe itteäni naisen kanssa mutta uskon et se johtui enemmän siitä että mulla oli ehkä joku lukko itessäni minkä takia en nähnyt kaikkia mun tuntemuksia kunnolla. Does that make sense at all xd Mietin myös että (jos et tiedä ei haittaa ei tarvi tietää tai sanoa, mutta oon utelias ja mua kiinnostaa muiden identiteetit hah), että koetko ittes siis myös aseksuaaliks tai aseksuaalisuuden spektrillä olevaksi? Kun sanoit että seksi ei oikeen nappaa miehenkään kanssa ihan hirveesti. Silloin esim yksi mahdollinen label (jos sellasta haluat käyttää) vois olla esim joku biromanttinen aseksuaali (tai joku muu a-spec identiteetti niiku vaikka just gray ace like me!) tai mikä tahansa mikä klikkaa sulle. Mulla oli just hirveen hankala toi gray ace koska vaikka melkeen joka kerta se tuntu oikeelta ku katoin sitä lippua ja ajattelin sitä sanaa niin silti en uskaltanu oikeen antaa itteni tuntee sitä oikeeks koska "en varmaan oo teknisesti ottaen oikeesti sellanen" mut sit luin yhen viestin oisko se ollu greysexuality subredditistä joka sai mut tajuumaan et aseksuaalien yhteisössä on paikka myös mulle. Ylipäätään en tykkää siitä jos ihmiset määrittelee muille tarkasti mitä ne saa olla ja mitä sanoja saa käyttää, koska ei se kuulu muille. Toivottavasti tää viesti ei ahista tai hämmennä lisää, koska täs on aika paljon kaikkee, mutta must ainakin oman kokemuksen mukaan helpointa on ajatella asia niin, ettei sen tarvi olla liian tarkkaa vaan enemmänkin jos on joku sellanen sana mikä tuntuu oikeelta ni se on hyvä, jos se vaan tuntuu itelle hyvältä. Esim. se mikä lie gender wiki ja lgbta wiki on sellasia paikkoja mitä selatessa mul hajoo pää koska kaikki on määritelty niin tarkasti ja esim termin gxrl ja demigirl ero on määritelty jotenkin niin että gxrl on nainen ja agender (joko samaan aikaan tai vaihdellen) ja demigirl nainen ja nonbinary (ilmeisesti samaan aikaan pelkästään), niin oikeasti sit jos ei edes ite tiedä sitä niin tarkasti tai ei osaa sanoin selittää sitä tunnetta ni miks kaikki pitää tehdä noin ahdistavaks? Mun fiilis on se et ois paljon parempi, jos nää sanat ois sellasia laajempimerkityksisiä (kuten genderqueer on aika laaja), eikä niin et kaikki on niin tarkkaa. Ja myös sekin on inhottavaa mulle ainakin, että noita termei on hankala käyttää ja ujuttaa normaaliin puheeseen eikä ne oo suomenkielisiä ja ne saattaa olla pitkiä sanoja, se tavallaan vieraannuttaa normaalista maailmasta ja kielenkäytöstä must. Bi nyt on iha vakiintunu sana jo ja greyseksuaali nyt ei oo sellane minkä monet tunnistaa mut sen voi selittää et se on aseksuaalisuuden tietty muoto. Vaikka eihä kaikki tiiä aseksuaalisuuttakaan varmaan. Genderqueer nyt on ihan sanahirviö omalla tavallaan eikä moni sitäkään tiedä, mut itelle se kuulostaa toisaalta hyvältä siks että se kuvaa hyvin mun kokemusta siitä että mun sukupuoli on queer eli "outo". Lol, tosi pitkä se on kyllä kirjottaa, vois lyhentää vaa: gq :D sille ei kyl oikee pysty suomentaa mitää järkevän kuulosta vastinetta, mut esim greyseksuaalisuuden voi suomentaa myös harmaaseksuaaliks, jos se o vähä helpompi. Oho tulipa taas pitkä viesti, sori oon väsyny ni en osaa taas ajatella selkeesti. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Suhteet, seurustelu & seksuaalisuus
Vihdoin tiedän kuka oon (kai)
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja