Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Elämänkokemus
taas uusi vierotusyritys
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="mielikuvitusolento" data-source="post: 137849" data-attributes="member: 1348"><p>Tsemppiä ihan hirveesti!</p><p></p><p>Itelläki on ollu kova yritys vierottaututa tupakasta ties kuin pitkään. Ei <em>läheskään</em> sama asia mut jo se on ollu mulle tosi vaikeeta. Voin vaan kuvitella miten pitkä ja kivinen tie sulla on edessä.. Pitkä ja kivinen, mut muista ettei mahdoton! Niin pitkään ku yrität, voit onnistua. Hidastaa saa, saa tulla takapakkeja mut lopettaa ei saa (ja tän varjolla ei sit saa antaa ittensä repsahtaa, vaan niin päin et jos sattuu repsahtamaan niin ei pidä siitä jäädä itteään liikaa soimaamaan vaan uutta yritystä heti kehään). Sit siin vaiheessa voi vasta sanoa et ei oo mitään toivoa ku luovuttaa täysin. Enkä nyt sit yritä mustamaalata täs sitä et epäonnistuisit! Vaan pikemminki sanoa sitä et tiiän et sul on ollu vaikeeta, oot "epäonnistunu" aikasemmin, mut ite en nää sitä millään tasolla epäonnistumisena. Tarkotan vaan sitä et tie paranemiseen ei oo ikinä suora, tärkeintä on et jatkat sillä tiellä.</p><p></p><p>Tätä mä yritän itelleniki hokea, vaik oon viime kesästä asti yrittäny lopettaa tupakoinnin ja ku yks tyyppi alko räkänauraa mulle ku joku kuukaus sitte sanoin siitä et yritän edelleenki lopettaa... Et et sä tuu pystyy lopettamaan et hahhahhaa. Kiukustuin sille ja tokasin tosta et mä sentään yritän vielä. Hän ehkä voi olla menetetty tapaus mut mä kieltäydyn ryhtymästä samanlaiseks. Oon nyt ollu hurjan yhen päivän ilman, mul ei tuu ees fyysisiä vierotusoireita (mul on ongelmana psyykkiset vierotusoireet koska krooninen tyhjyydentunne, tylsyys ja keskittymisongelmat) niin en voi ees kuvitella miten vaikeeta on vierottautuu jos on hirveet fyysiset vierotusoireet (sori sivuun vähän aihetta ku puhelen täs omista kokemuksistani...). Mut sä ansaitset voida paremmin. Kova työ sen eteen on tehtävä, mut se tulee olemaan sen arvosta.</p><p></p><p>Ensimmäiset päivät on varmasti ne rankimmat.. Oisko sun ois mahollista päästä osastolle hoitamaan tota vierottautumist, jos riski repsahtaa niiden vierotusoireiden takia on niin iso? Tai helpottasko sua jos pääsisit juttelee jolleki vaik kirjottamalla omista tuntemuksista? Meinaan et onks sul ketään kenelle voisit jutella vaik wapissa tai discordissa joka pystyis vähän ku päivystää sun vointia koko ajan? Vai luuletko et se ees auttais? Tai oisko jotain muuta miten me vaik tääl varasijasta voitas auttaa?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mielikuvitusolento, post: 137849, member: 1348"] Tsemppiä ihan hirveesti! Itelläki on ollu kova yritys vierottaututa tupakasta ties kuin pitkään. Ei [I]läheskään[/I] sama asia mut jo se on ollu mulle tosi vaikeeta. Voin vaan kuvitella miten pitkä ja kivinen tie sulla on edessä.. Pitkä ja kivinen, mut muista ettei mahdoton! Niin pitkään ku yrität, voit onnistua. Hidastaa saa, saa tulla takapakkeja mut lopettaa ei saa (ja tän varjolla ei sit saa antaa ittensä repsahtaa, vaan niin päin et jos sattuu repsahtamaan niin ei pidä siitä jäädä itteään liikaa soimaamaan vaan uutta yritystä heti kehään). Sit siin vaiheessa voi vasta sanoa et ei oo mitään toivoa ku luovuttaa täysin. Enkä nyt sit yritä mustamaalata täs sitä et epäonnistuisit! Vaan pikemminki sanoa sitä et tiiän et sul on ollu vaikeeta, oot "epäonnistunu" aikasemmin, mut ite en nää sitä millään tasolla epäonnistumisena. Tarkotan vaan sitä et tie paranemiseen ei oo ikinä suora, tärkeintä on et jatkat sillä tiellä. Tätä mä yritän itelleniki hokea, vaik oon viime kesästä asti yrittäny lopettaa tupakoinnin ja ku yks tyyppi alko räkänauraa mulle ku joku kuukaus sitte sanoin siitä et yritän edelleenki lopettaa... Et et sä tuu pystyy lopettamaan et hahhahhaa. Kiukustuin sille ja tokasin tosta et mä sentään yritän vielä. Hän ehkä voi olla menetetty tapaus mut mä kieltäydyn ryhtymästä samanlaiseks. Oon nyt ollu hurjan yhen päivän ilman, mul ei tuu ees fyysisiä vierotusoireita (mul on ongelmana psyykkiset vierotusoireet koska krooninen tyhjyydentunne, tylsyys ja keskittymisongelmat) niin en voi ees kuvitella miten vaikeeta on vierottautuu jos on hirveet fyysiset vierotusoireet (sori sivuun vähän aihetta ku puhelen täs omista kokemuksistani...). Mut sä ansaitset voida paremmin. Kova työ sen eteen on tehtävä, mut se tulee olemaan sen arvosta. Ensimmäiset päivät on varmasti ne rankimmat.. Oisko sun ois mahollista päästä osastolle hoitamaan tota vierottautumist, jos riski repsahtaa niiden vierotusoireiden takia on niin iso? Tai helpottasko sua jos pääsisit juttelee jolleki vaik kirjottamalla omista tuntemuksista? Meinaan et onks sul ketään kenelle voisit jutella vaik wapissa tai discordissa joka pystyis vähän ku päivystää sun vointia koko ajan? Vai luuletko et se ees auttais? Tai oisko jotain muuta miten me vaik tääl varasijasta voitas auttaa? [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Elämänkokemus
taas uusi vierotusyritys
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja