Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
4
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Selkounikeskustelu (+selkounihaaste?)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="mielikuvitusolento" data-source="post: 127506" data-attributes="member: 1348"><p>Et voi uskoo miten iloseks sun kommentti mut teki! Ite tosiaan alotin höynäreiden sivuil pyörii joskus 2009. En oo ihan varma kauan siel pörräsin lukemassa vinkkejä et miten niit voi nähä mut tosiaan viikko unipäiväkirjan pitämisestä näin ekan selkounen (se oli tosi lyhyt, lensin siin unes vissii ja sit tajusin et tää on unta ja sit vaa yritin jatkaa sitä lentämist ja heräsin tai vaivuin toiseen uneen). Muistan vaan et siel oli mitä mielenkiitosimpia ihmisten kokemuksia selkounista, unityhmyydestä, erilaisii tapoja päästä selkouneen (kaikki eri WILD:n ja DILD:n muodot), unitaidetta jne. Mut sen muistan et kävin siel tosi usein ainaki puolen vuoden ajan (kunnes oli käytännös lukenu sielt kaiken) ja sit sen jälkeen aina satunnaisesti kurkkaa et onks siel jotain uutta.</p><p></p><p>Toi selkounihaaste on yks asia jota ikävöin sieltä. Olkoonki et se haaste saatto välil olla joko liian vaikee tai tylsä tai aikaa vievä (siis siin mieles et ei haluu selkountaan haaskata semmoseen) ettei se haaste sit hetkeen vaihtunu sieltä. Itseasias nyt ku muistelen tota tarkemmin nii niis oli tai jossain vaihees tuli must seki et siin oli 2 eri haastetta ain et jompi kumpi piti suorittaa. Toi tais tulla jälkeen päin sen takii ku jotkut teki välil vähän sairaita tehtäviä ja kaikki ei välde halunnu jotain tehtävää tehä vaik tilaisuus tuliski (esim. yks mikä tulee mieleen oli tyylii et leikkaa oma sormi irti ja syö se).</p><p></p><p>Itelle selkounien näkeminen ei oo koskaan ollu varsinaisesti itsestäänselvyys. Muistan kyl mun unet tosi hyvin ja näin mut en koskaan ennen ku kuulin niistä nii ollu nähny yhtäkään. Saatoin tajuta ohjata unta tai et oon nähny samaa unta aikasemminki nii tieisn mitä tulee tapahtuu, toi 09.09.09 oli se ku oikeesti ekaa kertaa olin silleen et "tää on unta". Rupesin laskee et minkähän ikänen olin sillon nii holy shit olin 17?! Jotenki muistin et olin yläasteella sillon mut jaa.. :D</p><p></p><p>Muistan et mul meni puol vuotta nähä eka WILD (eli just se et nukkuu eka jonku 5-6h ja sit herää hetkeks, tyylii maksimissaa tunniks) ja sit takas petiin ja keskittyy siihen et huomaa ku todellisuus vaihtuu uneks). Mut se oli yksii parhaimmist kokemuksist mitä mul on koskaan ollu. Nykyään en niitä jotenki jaksa ees yrittää, toisaalta... Miks ei.. Ois kiva kokee se taas. Nään kyl paljon tosiaan valeheräämisen kautta tulevia selkounia mut ne ei oo sama asia. Ku tosiaan WILD on nii jännän tuntusta. Ja kaikki se ku pitää yrittää päästä sängyst ulos ilman et liikuttaa oikeesti kroppaa ja sit ku lähtee liikkeelle nii se selkounen laatu on yleensä paljon parempi ku jos ois vaa unes tajunnu et se on unta (DILD).</p><p></p><p>Unitestejä teen kyl melko usein semi "muuten vaanki" just siks et tulis uniinki se tapa mut ei oo jotenki vaan tullu, en varmaan tee sit kuitenkaa tarpeeks usein niit. Tai sillee jos alan miettii sitä et hmm tää on todennäkösesti unta nii nenätesti on hyvä tapa varmistaa, mut mul oli joskus sitäki et tein unitestin ns. muuten vaa ja sit perään et mitä tää oli unta?!? Et se tuli ihan puskista ku ei millään tasol ajatellu et se ois..</p><p></p><p>Yh alkaa taas tulee kauheen pitkä viesti jolla ei oo päätä eikä häntää ja joka rönsyilee.... Mut olkaa hyvät...? :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mielikuvitusolento, post: 127506, member: 1348"] Et voi uskoo miten iloseks sun kommentti mut teki! Ite tosiaan alotin höynäreiden sivuil pyörii joskus 2009. En oo ihan varma kauan siel pörräsin lukemassa vinkkejä et miten niit voi nähä mut tosiaan viikko unipäiväkirjan pitämisestä näin ekan selkounen (se oli tosi lyhyt, lensin siin unes vissii ja sit tajusin et tää on unta ja sit vaa yritin jatkaa sitä lentämist ja heräsin tai vaivuin toiseen uneen). Muistan vaan et siel oli mitä mielenkiitosimpia ihmisten kokemuksia selkounista, unityhmyydestä, erilaisii tapoja päästä selkouneen (kaikki eri WILD:n ja DILD:n muodot), unitaidetta jne. Mut sen muistan et kävin siel tosi usein ainaki puolen vuoden ajan (kunnes oli käytännös lukenu sielt kaiken) ja sit sen jälkeen aina satunnaisesti kurkkaa et onks siel jotain uutta. Toi selkounihaaste on yks asia jota ikävöin sieltä. Olkoonki et se haaste saatto välil olla joko liian vaikee tai tylsä tai aikaa vievä (siis siin mieles et ei haluu selkountaan haaskata semmoseen) ettei se haaste sit hetkeen vaihtunu sieltä. Itseasias nyt ku muistelen tota tarkemmin nii niis oli tai jossain vaihees tuli must seki et siin oli 2 eri haastetta ain et jompi kumpi piti suorittaa. Toi tais tulla jälkeen päin sen takii ku jotkut teki välil vähän sairaita tehtäviä ja kaikki ei välde halunnu jotain tehtävää tehä vaik tilaisuus tuliski (esim. yks mikä tulee mieleen oli tyylii et leikkaa oma sormi irti ja syö se). Itelle selkounien näkeminen ei oo koskaan ollu varsinaisesti itsestäänselvyys. Muistan kyl mun unet tosi hyvin ja näin mut en koskaan ennen ku kuulin niistä nii ollu nähny yhtäkään. Saatoin tajuta ohjata unta tai et oon nähny samaa unta aikasemminki nii tieisn mitä tulee tapahtuu, toi 09.09.09 oli se ku oikeesti ekaa kertaa olin silleen et "tää on unta". Rupesin laskee et minkähän ikänen olin sillon nii holy shit olin 17?! Jotenki muistin et olin yläasteella sillon mut jaa.. :D Muistan et mul meni puol vuotta nähä eka WILD (eli just se et nukkuu eka jonku 5-6h ja sit herää hetkeks, tyylii maksimissaa tunniks) ja sit takas petiin ja keskittyy siihen et huomaa ku todellisuus vaihtuu uneks). Mut se oli yksii parhaimmist kokemuksist mitä mul on koskaan ollu. Nykyään en niitä jotenki jaksa ees yrittää, toisaalta... Miks ei.. Ois kiva kokee se taas. Nään kyl paljon tosiaan valeheräämisen kautta tulevia selkounia mut ne ei oo sama asia. Ku tosiaan WILD on nii jännän tuntusta. Ja kaikki se ku pitää yrittää päästä sängyst ulos ilman et liikuttaa oikeesti kroppaa ja sit ku lähtee liikkeelle nii se selkounen laatu on yleensä paljon parempi ku jos ois vaa unes tajunnu et se on unta (DILD). Unitestejä teen kyl melko usein semi "muuten vaanki" just siks et tulis uniinki se tapa mut ei oo jotenki vaan tullu, en varmaan tee sit kuitenkaa tarpeeks usein niit. Tai sillee jos alan miettii sitä et hmm tää on todennäkösesti unta nii nenätesti on hyvä tapa varmistaa, mut mul oli joskus sitäki et tein unitestin ns. muuten vaa ja sit perään et mitä tää oli unta?!? Et se tuli ihan puskista ku ei millään tasol ajatellu et se ois.. Yh alkaa taas tulee kauheen pitkä viesti jolla ei oo päätä eikä häntää ja joka rönsyilee.... Mut olkaa hyvät...? :D [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Selkounikeskustelu (+selkounihaaste?)
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja